Med katastrof menar vi en händelse som hotar att lamslå verksamheten inom Turnils AB. Det kan vara brand, orkan, översvämning etc.
Oavsett orsak så måste företagets centrala datasystem räddas och skyddas. Vi har ett antal rutiner som syftar till att säkerställa våra system på olika sätt. Dessa åtgärder görs på olika nivåer och ju närmre den dagliga hanteringen vi kommer ju kortare tid tar det att återställa vår miljö vid en olyckshändelse.
Vid eventuell katastrof på företaget i Alingsås där vårt huvudsystem körs är det av stor vikt att handla snabbt för att rädda information så nära aktuellt normaltillstånd som möjligt.
Om någon form av omfattande skada hotar byggnaden i Alingsås skall du larma någon av följande personer OMGÅENDE.
Larmlista Hunter Douglas Scandinavia AB
Larma följande personer i nämnd ordning:
Mathias Lundin Kontor 0322 77565
Mobil 0733 108353
Hemtel 0733 108353
Mail mathias.lundin@hunterdouglas.se
Jonas Persson Kontor 0322 77539
Mobil 0703 235900
Hemtel 0703 235900
Mail jonas.persson@hunterdouglas.se
Vid fullbordad katastrof
Skulle en katastrof inträffa innebärande att vi inte längre kan arbeta i våra lokaler måste vi upprätta en temporär arbetsplats så vi kan fortsätta driva företaget med de mest viktiga funktionerna.
För att möjliggöra detta har vi en rutin som medger att vi kan sätta upp vårt informationssystem hos ett extern företag.
För att detta skall ske måste vi larma detta bolag som då startar upp vårt system i en därför avsedd maskin enligt en uppgjord plan.
Innan denna plan sätts i verket måste det övervägas och godkännas av företagets ledning.
Därför skall företagsledningen kontaktas OMGÅENDE för att så snart omfattningen av katastrofen är klarlagd, ett beslut skall fattas om det är nödvändigt att starta upp den externa katastrofplanen för återställning av systemen eller ej.